بهترین توصیه های شغلی که میتوانید بشنوید!

۴۷۶ بازديد


همه ما در مورد نحوه برخوردمان با همکاران و طرز رفتار در محیط پیشنهادات و توصیه های مختلفی دیده و شنیده ایم. مثلاً اینکه هر کاری را که دوست داری در محل کار انجام بده و یا همیشه اولین نفری باش که در محل کار حاضر می شوی و آخرین نفری باش که محل کارت را ترک می کنی و …. اما خیلی از این توصیه ها کهنه شده اند و دیگر کارایی لازم را ندارند.


تکنیک های کلیدی در مورد نحوه رفتار کردن در محل کار:

1.سعی کنید خیلی مشغول و پرکار دیده نشوید. کارکنان باهوش و حرفه ای زیادی هستند که سخت کار می کنند و مدت زمان زیادی را به کار مشغول هستند و همیشه دیگران آنها را خسته و سردرگم می دانند. چنین کارکنانی به دیگران نشان می دهند که بیش از حد مشغول هستند و توانایی انجام مسئولیت های بیشتر را ندارند و به همین دلیل فرصت های کاری آتی را از دست می دهند.



2.به یاد داشته باشید که موفقیت های آتی شما در کار به آن دسته از فعالیت‌هایی که جزو وظایف کاری شما شناخته نمی شوند بستگی دارد. مسلماً هر کسی که در شغل خاصی استخدام شود می تواند وظایف محوله مربوط به آن شغل را انجام دهد. اما کمتر کسی پیدا می شود که در حین انجام وظایف خود، کارهای مفیدی برای سازمان انجام بدهد که جزو وظایفش محسوب نمی شود و به همین ترتیب برای سازمان ارزش آفرینی کند.

 
3.هرگز همکارانی که شرکت فعلی را ترک کرده اند را فراموش نکنید. شاید گاهی اوقات همین همکارانی که اکنون با شما کار نمی کنند ارزشمندتر از همکاران فعلی تان باشند.



4.شاید لازم باشد برای انجام وظایف خود مهارت هایی را کسب کنید. در چنین شرایطی بهتر است کسی را پیدا کنید که این مهارت را دارد. سپس به رفتارها و حرکات وی به دقت نگاه کرده و از وی تقلید کنید. ببینید کدامیک از روش هایی که او استفاده می کند برای شما کاربرد داشته و سپس آنها را با توجه به توانایی ها و سبک کاری خود اصلاح کنید.


5.سعی کنید کار خود را طوری انجام بدهید که نفر بعدی بتواند به راحتی کار شما را ادامه دهد. به عنوان مثال اگر بر روی پروژه ای کار می کنید سعی کنید تا آنجایی که می توانید کارها را به اتمام برسانید تا نفر بعدی برای تکمیل کار شما با یک سری کارهای ناتمام مواجه نشود و بتواند راحت تر آنها را انجام دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.