13 توصیه برای این که بهتر مطالعه کنید!

۲۷۸ بازديد
  1. قبل از هر چیزی عادت "مطالعه به صورت پیوسته" را کنار بگذارید و فراموش نکنید که مغز شما به استراحت هم نیاز دارد!

قبل از هر چیز در مطالعه باید بدانید که  مطالبی را که می خوانید با فاصله های زمانی (استراحت) تکرار کنید! اولین نکته ای که شما برای این که بتوانید به میزان زیادی کیفیت مطالعه کردن خودتان را بالا ببرید باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا از تکنیک تکرارهای با فاصله استفاده کنید. این تکنیک به این شکل کار می کند که شما سعی می کنید تا مطالبی را که می خوانید تکرار کنید ولی برای این تکرارها فاصله درنظر بگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند تا میزان یادگیریتان را به شکل حداکثری بالا ببرید. تحقیقات نشان داده است که این روش می تواند برای شما بسیار مفید باشد. علت این موضوع این است که مغز ما انسان ها دارای میلیون ها سلول است که با همدیگر در ارتباط می باشند. این سلول های مغزی دارای ارتباطاتی هستند که اگر شما سعی کنید تا علاوه بر این که از آن ها استفاده می کنید در فاصله زمانی استفاده کردن از آن ها به آن ها استراحت هم بدهید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که این مطالب را بهتر به خاطر بسپارید بیشتر شود. بنابراین در صورتی که می خواهید از مغزتان به هنگام یادگیری بیشتری استفاده را بکنید باید سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار زمان هایی که به خواندن مطالب می پردازید، زمان هایی را هم به استراحت دادن میان این خواندن ها بپردازید که به شما کمک می کنند تا بازدهیتان را بیشتر کنید. فراموش نکنید مغز شما حتی زمانی که در خواب هستید نیز چیزهای جدیدی یاد می گیرد و بنابراین اگر می خواهید کیفیت خواندنتان را بیشتر کنید باید سعی کنید تا کاری کنید که خواندن شما به صورت پیوسته نباشد و به مغزتان استراحت بدهید.

  1. شیوه خواندن خودتان را پیدا کنید و آن را اعمال کنید!

فراموش نکنید هر کسی برای خواندن یک شیوه مخصوصی دارد. شما هم باید سعی کنید تا این شیوه را برای خودتان پیدا کنید و بر این اساس سعی کنید تا روش خواندنتان را تطبیق دهید. فراموش نکنید شیوه ای که شما برای خواندن استفاده می کنید ممکن است با شیوه ای که دیگران برای خواندن انتخاب می کنند متفاوت باشد. بنابراین هرگز سعی نکنید تا از شیوه ای که دیگران استفاده می کنند برای خواندن استفاده کنید چون آن ها با شما فرق دارند و ممکن است شیوه ای که آن ها برای خواندن استفاده می کنند و برای آن ها پاسخ می دهد به شکلی باشد که برای شما پاسخ ندهد! از این رو باید سعی کنید تا جایی که می توانید به دنبال این باشید که روشی را که خودتان برای خواندن می توانید انتخاب کنید را مورد استفاده قرار دهید و از روشی استفاده کنید که برایتان بهینه باشد. این موضوع بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال ممکن است شما فردی باشید که وقتی که می خوانید دوست داشته باشید به موسیقی گوش دهید. در چنین حالتی می توان این گونه استدلال کرد که بهتر است شما برای خواندن از روش گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. این در صورتی است که ممکن است شما فردی باشید که شیوه خواندنتان به شکلی باشد که گوش دادن به موسیقی باعث شود که به طور کلی تمرکزتان به هم بریزد! در چنین حالتی اگر شما به موسیقی گوش دهید ممکن است تمرکز شما بسیار خراب شود! بنابراین اگر شما فکر کنید که دوستتان که شیوه خواندن او به این شکل است که موسیقی به او کمک می کند؛ به این شکل می خواند و موفق است و بنابراین شما هم اگر به این شکل بخوانید موفق می شوید سخت در اشتباهید چون در این حالت شما با این فرد فرق دارید و بنابراین روشی که این فرد استفاده می کند و باعث افزایش تمرکزش می شود برای شما می تواند حتی دردسرساز هم باشد! از این رو تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید شیوه ای را برای خواندن انتخاب کنید که فکر می کنید به خودتان انحصار دارد و در این کار از کسی تقلید نکنید!

  1. شب ها خوب بخوابید!

داشتن یک خواب خوب می تواند به شما کمک کند تا کیفیت مطالعه تان را به میزان زیادی افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است یکی از بهترین روش ها بری این که شما بتوانید کیفیت مطالعه کردنتان را به میزان حداکثر خودش برسانید این است که شب ها خواب خوبی داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که داشتن خواب خوب به شما کمک می کند تا کار مغزتان در حداکثر خودش قرار بگیرد و بنابراین در صورتی که شما بتوانید شب ها به اندازه کافی بخوابید می توانید انتظار داشته باشید که بازدهی مغزتان هم به اندازه کافی مناسب باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین پارامترهایی که می تواند بر روی خواب انسان ها اثر داشته باشد این است که آن ها شب ها سر ساعت معینی بخوابند. این کار می تواند به شما کمک کند تا توانایی های شما برای این که صبح روز بعد با تمرکز بیشتری از خواب بیدار شوید به میزان زیادی افزایش پیدا کند و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این خواب زیاد به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در فعالیت های روزمره داشته باشید. یکی از مهم ترین جنبه های این کار این است که وقتی شب ها به اندازه کافی می خوابید می توانید انتظار داشته باشید که فعالیت های مغزتان نیز به همان اندازه مناسب باشد. به عبارت دیگر درا ین حالت شما می توانید کاری کنید که مغزتان به حالتی برسد که در آن حالت بهترین کاربرد خودش را دارا می باشد. از این رو توصیه می شود حتما شب ها زود بخوابید و سعی کنید تا در مدت زمان شبانه روز به اندازه کافی خواب داشته باشید.

  1. تمرکز کنید!

ممکن است ساعت هایی که شما مطالعه می کنید پارامتر تعیین کننده ای در کاری که انجام می دهید باشد ولی حقیقت این است که تمرکز کردن یکی از مهم ترین کارهایی است که شما برای این که بتوانید مطالعه تان را به خوبی انجام دهید باید به آن فکر کنید. تحقیقات نشان داده است که پارامتر تمرکز کردن از هر پارامتر دیگری برای کمک کردن به این که یازدهی خوبی از مطالعه تان داشته باشید مهم و اساسی است. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا پیوسته تمرکز کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند (نسبت به افرادی که همواره دارای ذهنی پراکنده می باشند و بر روی موضوع مورد نظرشان تمرکز نمی کنند) به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید رانندگی یاد بگیرید یکی از مهم ترین جنبه های کار که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که به رانندگی کردن تمرکز کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید از تمام عواملی که ممکن است ذهن شما را منحرف کنند دوری نمایید. تحقیقات نشان داده است این کار می تواند به شما کمک کند که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. مطالعه کردن نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد و شما برای این که مطالعه کنید باید تمام تلاش خودتان را بکنید که این کار را را تمرکز انجام دهید. فراموش نکنید اگر شما در طول روز 12 ساعت مطالعه کنید ولی تمرکز نداشته باشید ممکن است به اندازه زمانی که تنها 5 ساعت مطالعه می کنید ولی این کار را با نهایت تمرکز انجام می دهید نتیجه مطلوب نگیرید! بنابراین این 5 ساعت اما با تمرکز نسبت به این 12 ساعت بدون تمرکز ارجحیب دارد و بیشتر به شما کمک می کند تا یادیگریتان را بالا ببرید. سعی کنید تا به هنگام مطالعه کردن از تمام موانعی که در جلویتان قرار دارد دوری کنید و تنها به مطالعه فکر کنید.

  1. از تکنیک هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا بهتر یاد بگیرید!

بسیاری از افراد هستند که برای این که بهتر مطالعه کنند سعی می کنند تا از تکنیک های مختلفی استفاده کنند. شما هم باید سعی کنید تا از این روش ها استفاده کنید برای این که مطالعه را بهتر انجام دهید. این کار می تواند به شما کمک کند تا جایی که می توانید بهترین بازدهی را از کارتان داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است برخی از افراد باشند که فکر کنند با استفاده از کارهایی مانند گوش کردن به موسیقی و یا کارهایی از این قبیل می توانند بهتر یادگیری را انجام دهند. در چنین شرایطی چنین افرادی باید سعی کنند تا از این روش استفاده کنند. و یا با این که ممکن است این موضوع به نظرتان کمی جالب و یا در برخی از موارد کمی غیر طبیعی به نظر برسد؛ ولی بسیاری از افراد هستند که وقتی به تلویزیون نگاه می کنند بهتر یادگیری دارند. بنابراین در صورتی که شما جز این افراد هستید و فکر می کنید فردی هستید که در جمع و زمانی که تلویزیون روش است بهتر یادگیری دارید باید سعی کنید تا این کار را انجام دهید. همچنین می توانید از تکنیک های مختلفی برای انجام دادن این کار مطالعه استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید تا از روش تکنیک 25 دقیقه مطالعه و 5 دقیقه استراحت استفاده کنید. این تکنیک به این شکل است که شما 25 دقیقه را بر روی کارتان تمرکز می کنید و ساعت را کوک می کنید تا سر 25 دقیقه زنگ بزند و بعد از آن به مدت 5 دقیقه استراحت می کنید و دوباره ساعت را کوک می کنید تا 5 دقیقه بعد شما را آگاه کند. این استراحت های کوتاه بین مطالعه می تواند هم باعث شود که شما به اندازه کافی ریلکس کرده باشید و هم این که انگیزه لازم را برای ادامه کار به شما بدهد.


  1. سخت ترین بخش های کار را صبح انجام دهید!

شما برای این که در کارتان موفق شوید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که سخت ترین بخش های کار را صبح ها انجام دهید. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا انگیزه لازم را برای انجام دادن این بخش از کار صبح ها داشته باشید. در صورتی که شما سخت ترین بخش های کار را زمانی انجام دهید که کارهای آسان را انجام داده اید ممکن است دچار مشکل شوید و انگیزه کافی را برای این کار نداشته باشید. از این رو اکیدا به شما توصیه می شود که سخت ترین بخش های کار را زمانی انجام دهید که بیشتری توانایی را دارید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا اولین فرصت های روزتان را به انجام دادن سخت ترین بخش های کارتان بگذرانید. به این دلیل که شما نیز به احتمال زیاد شبیه به اکثر انسان ها هستید و اکثر انسان ها، بیشترین اراده و قدرت جسمی و روحی را زمانی دارند که صبح از خواب بیدار می شوند. بنابراین در صورتی که شما کارهایی را که اول صبح انجام می دهید سخت ترین کارهایی باشد که در طول روز انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید که به اندازه کافی انگیزه دارید تا کارهای دیگر را نیز انجام دهید به این دلیل که در این حالت اعتماد به نفستان هم به اندازه کافی بالا می رود و به خودتان هم امیدوار می شوید.

  1. ورزش کنید، مدیتیشن انجام دهید و ریلکس باشید!

شما برای این که بتوانید یک نتیجه مناسبی از کارتان بگیرید باید سعی کنید تا حتما ورزش کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا حتما برای این که میزان آمادگی خودشان را برای انجام دادن کارها بالا ببرند افرادی هستند که سعی می کنند حتما برای این که میزان تمرکزشان بالاتر برود ورزش کنند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که ورزش کردن می تواند هم بر روی جسم شما و هم بر روی روان شما اثراتی داشته باشد که برای افزایش دادن کیفیت زندگی شما بسیار مفید هستند. ورزش کردن همچینن می تواند باعث شود که شما این شانس را داشته باشید که تا جایی که می توانید برای کارهایی که در آینده می خواهید انجام دهید آمادگی داشته باشید. وقتی که شما به اندازه کافی ورزش می کنید می توانید انتظار داشته باشید که مغز شما به اندازه کافی آمادگی پیدا می کند تا مطالب جدیدی را که شما می خواهید مطالعه کنید به خاطر بسپارد. تحقیقات نشان داده است که وقتی شما ورزش می کنید می توانید مغز و ذهن خودتان را پاک کنید و آن ها را برای مرحله های بعدی آماده نمایید. یک نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما در کنار ورزش کردن می توانید از تمرکز کردن و یا مدیتیشن استفاده کنید و این کار نیز به شما کمک می کند تا مغز شما برای این که بتوانید ساعت های طولانی مطالعه کنید آمادگی بیشتری داشته باشد. انجام دادن این کارها همچنین باعث می شود که میزان خلاقیت مغز شما بیشتر شود و در نتیجه می توان این گونه نتیجه گیری کرد که نورون هایی که درون مغز شما هستند می توانند این توانایی را داشته باشند که از پتانسیلی که درونشان وجود دارد استفاده بهتری بکنند. بنابراین تا می توانید ورزش کنید.

  1. در زمان های استراحتتان به مکان های مختلف بروید!

یک جا ماندن می تواند اثرات مخربی را بر روی فعالیت هایی داشته باشد که شما انجام می دهید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید به مکان های مختلف سفر کنید. سفر کردن به مکان های مختلف این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید مغزتان را برای مرحله های بعدی کار آماده کنید. به عنوان مثال وقتی که شما چندین ساعت پشت سر هم درس خوانده اید و احساس می کنید که ذهنتان خسته است یکی از بهترین کارهایی که می توانید در زمان استراحت انجام دهید این است که برای مدت کوتاهی این مغزتان را استراحت دهید و سعی کنید تا به مکان هایی بروید که تا کنون نرفته اید. شما می توانید خاطرات جدیدی را با رفتن به این محیط ها برای خودتان ایجاد کنید و بنابراین به این شکل می توانید شانستان را برای این که بر روی این کار تمرکز بیشتری داشته باشید به میزان زیادی افزایش دهید. حتی در صورتی که فکر می کنید امکان رفتن به مکان های مختلف را ندارید، یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا از یک اتاق به یک اتاق دیگر بروید و همین موضوع باعث می شود که تمرکزتان بیشتر شود! به عبارت دیگر همین که از یک اتاق به یک اتاق دیگر می روید و این تغییر ساده را در زندگیتان ایجاد می کنید می تواند به شما کمک کند که توانایی های مغزتان را برای خودتان بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت مطالعه افرادی داشته باشد که احتیاج به استراحت دارند. پس سعی کنید تا حتما تغییراتی از این دست را در مدت زمان میان مطالعه تان انجام دهید.

  1. اوقات فراغتتان را جدی بگیرید!

وقتی که شما مطالعه می کنید باید سعی کنید تا در کنار این مطالعه اوقات فراغتتان را هم جدی بگیرید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید به اوقات فراغتتان اهمیت دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در کنار کارهایی که انجام می دهند به اوقات فراغتشان نیز به همان اندازه اهمیت دهند بسیار موفق تر خواهند بود. یکی از کارهای مهمی که شما باید برای این موضوع انجام دهید این است که سعی کنید تا اوقات فراغت خودتان را به اندازه کافی جدی بگیرید! به عبارت دیگر، شما باید سعی کنید برای این که این اوقات فراغت خودتان را سپری کنید به طور جدی کارهایی انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا شانس بهتر و بیشتری برای داشتن تمرکز بالاتر داشته باشید. شما باید سعی کنید تا روشی پیدا کنید که این اوقات فراغت خودتان را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. بسیاری از افرادی که در زمینه مطالعه کردن به شیوه مدرن تحقیقات انجام می دهند به این نتیجه رسیده اند یکی از مهم ترین کارهایی که شما باید برای این که تمرکزتان را بالاتر ببرید انجام دهید این است که به هر شیوه ای که دوست دارید برای خودتان احساسات مثبتی ایجاد کنید. این کار به شما کمک می کند تا شانستان را برای داشتن یک زندگی مناسب بهتر و بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند همچنین بر این باورند که وقتی شما اوقات فراغت خودتان را به این شکل سپری می کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای بالاتر بردن بهره مطالعه تان بیشتر و بیشتر شود.

  1. هر چند وقت یک بار مطالب مورد نظرتان را دوباره تمرین کنید!

از دیگر کارهایی که شما می توانید برای این که میزان تمرکزتان را در هنگام مطالعه بالاتر ببرید انجام دهید این است که سعی کنید هر چند وقت یک بار مطالبی را که می خوانید تمرین کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در کار داشته باشید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا زمان هایی را که به انجام دادن مطالعه پرداخته اید به گونه ای برای خودتان مشخص کنید و معلوم کنید که در این زمان ها و ساعت ها چه مطالبی را می خوانید. وقتی ه این موضوع را معلوم کردید زمان آن می رسد که سعی کنید تا چیزهای مختلف را در زمان های مختلف تکرار کنید. این شیوه به شما کمک می کند تا مطالعه را بهتر انجام دهید. شما باید به این نکته توجه کنید که این کار باعث می شود که میزان ماندگاری مطالبی که می خوانید برای شما بیشتر شود. به عنوان مثال، در صورتی که شما مشغول مطالعه کردن یک زبان خارجی هستید، در صورتی که سعی کنید تا مطالبی را که خوانده اید دوباره تمرین کنید می توانید توانایی خودتان را در این کار افزایش دهید. تحقیقات نشان داده اند که انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا حافظه تان را بهتر کنید و همین موضوع باعث می شود که مطالب بیشتر در ذهنتان بمانند. به عبارت دیگر، شما باید سعی کنید تا چیزهایی را که مطالعه می کنید یک یا دو روز بعد از مطالعه کردن به ذهن بسپارید و سپس سعی کنید دوباره یک هفته بعد از مطالعه کردن و دوباره یک ماه بعد از مطالعه کردن آن ها را بخوانید تا کاملا ملکه ذهنتان شوند.

  1. سی درصد از زمان مطالعه کردن را به خواندن اختصاص دهید و 70 درصد از زمان را به تکرار کردن!

از دیگر کارهایی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت شما در کار داشته باشد این است که سعی کنید تا 30 درصد از زمان خودتان را به خواندن اختصاص دهید و 70 درصد از زمان را به تکرار کردن. این کار می تواند تاثیرات بسیار مناسبی بر روی شما داشته باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید یک شعر را حفظ کنید. در این صورت اگر شما تنها یک ساعت برای انجام دادن این کار فرصت داشته باشید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در این یک ساعت 20 دقیقه را به خواندن اختصاص دهید و 40 دقیقه بعدی را به تکرار کردن شعر مورد نظر اختصاص دهید. این کار به شما کمک می کند تا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت داشته باشید. یک نکته بسیار مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد و شما باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که بدانید بهترین نتیجه ها زمانی گرفته می شوند که شما قبل از این که دیگران از شما آزمون بگیرند سعی کنید تا خودتان از خودتان آزمون بگیرید. این کار می تواند باعث شود که میزان آمادگی شما بسیار زیاد شود. به عبارت دیگر در صورتی که فکر می کنید همه مطالب را خوانده اید ولی هنوز کسی نیست که از شما آزمون بگیرد باید به این فکر کنید که قبل از هر چیزی خودتان از خودتان یک امتحان بگیرید و ببینید که مطالب را تا چه اندازه ای بلد هستید. سپس می توانید با اعتماد به نفس زیاد و با اطمینان کامل سر جلسه حاض شوید.  فراموش نکنید برای این که از خودتان آزمون بگیرید ممکن است استرس داشته باشید و یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای از بین بردن این استرس انجام دهید این است که یک لیوان آب در کنار خودتان بگذارید تا هر وقت استرس گرفتید با خوردن جرعه ای از این آب، استرس خودتان را کاهش دهید.

  1. از خودتان کوییز بگیرید!

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که سعی کنید تا از خودتان کوییز بگیرید. به این معنی که هر چند وقت یک بار وقتی که درس ها را خوانده اید سعی کنید تا از خودتان امتحان بگیرید تا ببینید این درس ها را بلد هستید یا خیر. این کار می تواند به میزان بسیار زیادی به شما کمک کند تا شانستان را برای بهتر کردن اوضاع درسی و مطالعه ای خودتان بیشتر کنید. به عبارت دیگر وقتی که شما سعی می کنید همیشه ذهن خودتان را برای این که به صورت لحظه ای از خودتان امتحان بگیرید آماده نگه دارید می توانید انتظار داشته باشید که درس هایی را که می خوانید و یا مطالبی را که مطالعه می کنید به اندازه کافی بلد هستید. همین موضوع می تواند باعث شود که شما شانس بسیار بیشتری را برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده که افرادی که مطالعه می کنند وقتی که سعی می کنند تا هر چند وقت یک بار از خودشان کوییز بگیرند شانسشان برای موفقیت خیلی بیشتر از افرادی می شود که این کار را نمی کنند. وقتی که بخش مورد نظر از مطالعه خودتان را به پایان رساندید، زمان آن رسیده است که از خودتان یک امتحان کوتاه بگیرید تا ببینید که چقدر از مطالبی را که مطالعه کرده اید در ذهنتان رفته است. این کار می تواند به شما کمک کند تا به میزان زیادی هم احساس اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و هم این که در کار مطالعه موفق تر شوید.

  1. در نهایت به خودتان خیلی سخت نگیرید!

نکته نهایی که البته از نظر اهمیت در آخرین مرحله قرار نمی گیرد این است که سعی کنید تا به جای این که خودتان را مجبور کنید که کاری را انجام دهید که نمی خواهید؛ سعی کنید تا جایی که می توانید برای خودتان انگیزه ایجاد کنید. در صورتی که شما برای انجام دادن یک کار انگیزه لازم را داشته باشید بدون تردید موفق خواهید شد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که در کارهایشان انگیزه دارند افرادی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که انگیزه ندارند ولی می خواهند انگیزه ای دروغین را در خودشان ایجاد کنند. روان شناسان و افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که داشتن انگیزه درست مانند این است که شما احساس گرسنگی کنید. شما نمی توانید به زور خودتان را وادار کنید که چنین احساسی به شما دست بدهد! تنها زمانی باید غذا بخورید که احساس گرسنگی دارید! این نیز دقیقا مانند گرسنگی است. شما تنها زمانی می توانید احساس کنید که کارتان مفید است که انگیزه داشته باشید. بنابراین بهتر است به جای این که زمانی که برای انجام دادن کار انگیزه ندارید به خودتان سخت بگیرید و خودتان را وادار کردن به کاری بکنید که نمی خواهید؛ این انگیزه ها را در خودتان ایجاد کنید. ایجاد کردن این انگیزه ها در شما به شما کمک می کند تا کارتان را بهتر انجام دهید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که یکی از بهترین و مهم ترین عواملی که می تواند به شما کمک کند تا در این گونه کارها موفق شوید این است که برای خودتان انگیزه ایجاد کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.